Zlepšite si držanie tela a nabite sa energiou

6. októbra 2017

September je za nami ,ale my sa neustále snažíme vám pomôcť žiť zdravšie. V tomto článku by sme sa chceli podeliť o  niekoľko  jednoduchých tipov, správneho držania teľa pri sedení za počítačom, čo sa týka najme kolegov v kanceláriách.

Všetci sme si vedomí toho, že dlhé sedenie za počítačom, má negatívny vplyv pre naše telo. Spôsob ako sedíme za počítačom, či už v práci alebo doma, je naozaj dôležitý, pretože tak môže predísť zraneniam, má vplyv na našu náladu a energiu. Usadíme sa do jednej pozície, v ktorej zvykneme byť aj niekoľko hodín . Stane sa nám to byť prirodzené. Overte si či naozaj sedíte za počítačom v správnej pozícií:

  1. Nastavte si stoličku tak, aby ste mali predlaktia rovnobežne s podlahou a aby vaše ruky boli na rovnakej úrovni s klávesnicou a myšou. Výšku stoličky by ste si mali nastaviť priamo na nej, ak to nie je možné podložte si sedenie vankúšom.
  2. Vaše nohy by sa mali pohodlne opierať o podlahu. V prípade potreby použite pod ne podnožku.
  3. Nastavte výšku monitora tak, aby vaše oči boli v rovnakej výške s vrcholom obrazovky. Používajte ergonomickú klávesnicu prípadne ju podložte knihami, aby ste si nastavili správnu výšku.
  4. Zadná opierka stoličky by mala byť v kontakte s bedrovou oblasťou chrbtice a podporovať ju. Ak to tak nie je, ako podporu použite vankúš.
  5. Monitory by mali byť od vás vzdialený približne na dĺžku jedného ramena. K je váš monitor príliš ďaleko, budete mať tendenciu nakláňať sa  dopredu, čo môže spôsobiť nadmerné namáhanie chrbta. Hlavu držte vodorovne  s ramenami. Použite tieto tipy vždy, keď sedíte za stolom.
  6. Myš umiestnite vedľa klávesnice. Naše myši používame počas celého dňa. Je preto dôležité zabezpečiť, aby bola myš vedľa klávesnice a minimalizoval sa dosah na ňu.
  7. Ak zistíte, že sa počas sedenia sa posúvate, vaše telo vám naznačuje, že si treba urobiť prestávku. Počas takejto “mikro prestávky”  sa môžete postaviť, ponaťahovať, prípadne sa prejsť.  Urobte tak raz a 60 minút..

Správne držanie tela( pri sedení alebo státí) zlepšuje krvný obeh a okysličenie, čo napomáha k zvýšeniu našej energie.

Spravte niečo dobré pre seba