S plánom malých pomocí chceme pomáhať vo veľkom

28. novembra 2018

Celosvetovo sme predstavili nový akčný koncept Plán malých pomocí, ktorý nadväzuje na základný slogan spoločnosti  – Every Little Helps. Ako vznikol Plán malých pomocí?

Pred rokom sme predstavili dlhodobý plán s množstvom opatrení s cieľom riešiť environmentálne a sociálne výzvy, ktorým čelia zákazníci, kolegovia aj komunity. Súčasťou tohto plánu je pomáhať a motivovať zákazníkov robiť zdravšie rozhodnutia, ponúkať udržateľné produkty za dostupné ceny a vyvíjať verejnoprospešné, zodpovedné a ekologické aktivity, ktoré prospievajú celej spoločnosti. Plán malých pomocí (Little Helps Plan) obsahuje už konkrétne aktivity, ktoré spoločnosť Tesco dlhodobo realizuje aj vrátane všetkých drobností, ktoré robí každý deň v tisícoch komunitách po celom svete, kde pôsobí. Plán malých pomocí sa skladá z troch základných pilierov – ľudia, produkty a miesta:

1.Ľudia

V strednej Európe zamestnávame  68 – tisíc kolegov, pričom na Slovensku pracuje  10 – tisíc ľudí, a to aj v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.  „V spoločnosti Tesco sú kolegovia na prvom mieste, preto sa snažíme rozvíjať ich potenciál, ponúkať im rôzne programy nielen pre ich kariérny rozvoj, ale aj vyvážený životný štýl a zdravie. Dlhodobou prioritou je pre nás investovanie do našich zamestnancov a  tento rok investujeme do platov našich kolegov 10 miliónov eur, čo predstavuje najväčšiu celkovú investíciu do miezd za posledné roky,“ povedala Veronika Bush, riaditeľka komunikácie pre Tesco na Slovensku.

2.Produkty

Významnou súčasťou zodpovedného podnikania spoločnosti je znižovanie plytvania potravinami vo svojich prevádzkach. „Minulý rok sa Tescu na Slovensku podarilo znížiť potravinový odpad až o 20 % a darovať 577 ton potravín pre ľudí v núdzi. O našich aktivitách informujeme  verejnosť aby sme zvýšili povedomie o tejto problematike medzi spotrebiteľmi, ale aj vytvárali platformu na širšiu medzi-sektorovú spoluprácu so zapojením štátu, súkromného a neziskového sektora,“ dodáva V. Bush.

odporuje i svojich zákazníkov pri zdravšej voľbe pri výbere potravín a neustále pracuje  na zlepšovaní sortimentu produktov vlastnej značky. Minulý rok reťazec znížil objem cukru v nápojoch Tesco značky o vyše 4 100 ton, čo je skvelým príkladom pozitívnej a inovatívnej zmeny pre zákazníkov. Tesco chce ponúkať udržateľné produkty pre všetkých zákazníkov za dostupné ceny. Nadväzuje preto partnerstvá s dodávateľmi a lokálnymi výrobcami, aby  dokázalo ponúkať sortiment kvalitných, zdravých a udržateľných výrobkov.

Súčasťou Tesco Plánu malých pomocí je aj ambícia znižovať nielen množstvo potravinového, ale aj plastového odpadu a vytvárať „zelenšie“ obalové materiály na produkty vlastnej značky, ale tiež začať v tejto oblasti užšie spolupracovať s našimi dodávateľmi.

3.Miesta

Veríme, že aktivity, ktoré realizujeme na podporu miestnych komunít zlepšujú život kolegom i zákazníkom. Dôkazom sú doposiaľ štyri realizované edície grantového programu „Vy rozhodujete, my pomáhame“, prostredníctvom ktorého Tesco na Slovensku venovalo zatiaľ 470-tisíc eur a pomohlo tak zrealizovať takmer 500 rôznych projektov po celom Slovensku. Aktuálne prebieha už piata edícia programu.

„Malou“ pomocou Tesco prispieva aj v rámci spolupráce s Potravinovou bankou Slovenska a lokálnymi charitami, vďaka ktorej dokáže denne darovať až 1 580 kg potravín 5 000 ľuďom v núdzi zo 125 svojich prevádzok na Slovensku.

Viac sa o Pláne malých pomocí môžete dočítať na tejto stránke.