Čo vám môže priniesť hodina spánku naviac

28. januára 2019

87% ľudí stráca 1-1,5 hodiny spánku denne. Neverili by ste, akú veľkú službu si môžete hodinou spánku naviac preukázať.

Spánok ako konkurenčná výhoda

Vedeli ste, že počas spánku sa aktivuje imunitný systém? Alebo, že ak spíte menej ako 6 hodín, máte 4-násobne vyššiu šancu dostať chrípku? Počas spánku sa nielen regenerujeme, ale aj učíme: spomienky sa počas REM fázy menia na vedomosti (to je dôvod, prečo by ste nemali nechať vaše deti učiť sa v noci).

Pri dostatočnom množstve spánku sa budete vedieť sústrediť intenzívnejšie, pracovať dôkladnejšie, a bude vás menej bolieť chrbát (!).

Ten, kto má dostatok spánku je šťastnejší, prístupnejší, a hlavne, zrelaxovanejší. To, že budete kričať na svoje deti (kolegov, partnerov) o 50 % pravdepodobnejšie, ak pociťujete deficit spánku. Prospešné spánkové návyky budú viesť k vášmu zrelaxovanému ja, čoho následkom je aj schopnosť lepšie zvládať stresové situácie.

To je dôvod prečo je spánková deprivácia problémom.

Pokojný spánok je dôležitý pre: vaše zdravie, šťastný a dlhý život, a v neposlednom rade, závisí na ňom aj vaša nálada.

Spánková deprivácia môže byť tiež faktorom pri vývine cukrovky: už len o 1,5 hodiny spánku menej zapríčiňuje, že inzulín znižuje absorpčnú schopnosť buniek na 30%.

Nekvalitný spánok zvyšuje šance na obezitu, a obezita znižuje kvalitu spánku (približne polovica fajčiarov a ľudí trpiacich obezitou spia nekvalitným spánkom). Chronická nespavosť zapríčiňuje taktiež aj to že, kardiovaskulárny systém je pod tlakom. Spánková deprivácia vedie k horšiemu zvládaniu stresu, čo znamená vyššiu pravdepodobnosť zmeny nálad a vzniku mentálnych ochorení.

S dostatočným množstvom spánku si môžete navodiť, okrem dobrej nálady, aj stabilnú a fungujúcu myseľ. Už len jedna vec: dnes choďte spať skôrJ!

Ágnes Horváth
Spánkový tréner