NO NEKÚP TO! – Aj malou zmenou môžeš veľa dokázať!

3. júna 2019

Rozumným a zodpovedným správaním v obchodoch vieme zmeniť svet. Prijmite našu výzvu a vyskúšajte si mesiac bez zbytočných plastov, mesiac udržateľnej módy a konzumovania výrobkov, za ktoré boli farmári spravodlivo odmenení.

Kampaň Platformy mimovládnych rozvojových organizácií No nekúp to! spája jednotlivcov, firmy, obchodné reťazce, pracovné kolektívy, neziskové organizácie aj štátny sektor. Cieľ je jednoduchý – znížiť objem plastového a textilného odpadu, nakupovať s rozumom a myslieť pritom aj na ľudí, ktorí veci pre nás vyrobili či vypestovali. Počas tridsiatich dní sa pokúsime správať ohľaduplne k nim aj k životnému prostrediu.

Neváhajte a zapojte sa do tejto výzvy. Pokúsme sa spoločne počas tridsiatich dní správať ohľaduplne k životnému prostrediu. Stačí len maličkosť. Zobrať so sebou na nákup vlastnú nákupnú tašku. Zároveň môžete inšpirovať svoju rodinu, priateľov alebo ostatných kolegov a kolegyne. Ukážme tak spoločne, že aj malá zmena má veľký význam.

Povzbudzovať nás k tomu budú ambasádori kampane, ktorí ako prví prijali výzvu a pôjdu Slovákom príkladom. Celeste Buckingham si vyskúša mesiac piť iba Fair Trade kávu a kupovať Fair Trade výrobky. Veronika Cifrová Ostrihoňová dokáže, že 12 kúskov oblečenia stačí na to, aby sme sa celý mesiac obliekali štýlovo. Števo Martinovič sľúbil, že sa na mesiac vzdá zbytočných plastov. A Stano Staško si tých výziev vyskúša rovno viac! Ambasádori zároveň pozvú svojich fanúšikov a verejnosť, aby sa k nim pridali. Môžeme ich pritom sledovať na ich Instagrame a na Facebooku.

„V Tescu si uvedomujeme našu zodpovednosť pri dosahovaní trvalej udržateľnosti. Preto sa snažíme znižovať množstvo plastového odpadu z našich výrobkov,” vysvetľuje riaditeľka oddelenia komunikácie a kampaní spoločnosti Tesco Stores Veronika Bush. „Našim dlhodobým cieľom je dosiahnuť, aby žiadny odpad z našich prevádzok neskončil na skládke. Sami to nedokážeme, preto je pre nás kľúčové budovať partnerstvá s dodávateľmi, štátom a odpadovým priemyslom. V tomto prípade veríme, že nám pomôžu aj naši kolegovia a zákazníci.“ Zamestnanci firmy na mesiac vymenia plastové tašky za textilné a povzbudia k tomu aj verejnosť.

Viac informácií o kampani:
www.mvro.sk
www.nonekup.to
na sociálnych sieťach s hashtagom #nonekupto
na instagramových účtoch:
https://www.instagram.com/veronikaostrihonova/
https://www.instagram.com/celbuckingham/
https://www.instagram.com/stevomartinovic/
https://www.facebook.com/stanislav.stasko.7
https://www.facebook.com/PlatformaMVRO/