Prerušovaný pôst

6. júna 2019

Ide o spôsob diéty, kde sa strieda obdobie postenia s obdobím normálneho príjmu potravy. V období hojnosti (dostatku až prebytku jedla) si náš organizmus vytvára zásoby energie. Táto hojnosť (typická pre dnešnú modernú spoločnosť) spôsobuje nielen ukladanie energie do zásoby, ale takisto aj nežiaducich látok, ktorých sa organizmus nedokáže zbaviť kvôli práci detoxikačných systémov. Katabolické (= detoxikačné) procesy sa aktivujú až v období, keď príjem potravy z akýchkoľvek dôvodov obmedzujeme. Najznámejší systém je 16/8. Posledné jedlo by malo byť konzumované okolo 19.00 hod. a ďalšie jedlo by sa malo konzumovať po 16 hodinách, čo je okolo obeda nasledujúceho dňa. Za tento čas dokáže náš organizmus spracovať posledné skonzumované jedlo a naštartovať katabolické procesy vedúce k:

1. podpore detoxikačných procesov vrátane tzv. autofagie („sebazjedenia“),
2. stimulácii hormónov imunitného systému,
3. podpore produkcie rastových hormónov,
4. zvýšenému využívaniu tukových zásob ako zdroja energie (ako spôsob redukcie hmotnosti),
5. stimulácii činnosti mozgu (špeciálne limbického systému),
6. zníženiu hladiny inzulínu.

Prerušovaný pôst trénuje pružnosť a odolnosť organizmu, a tým podporuje zdravie. Eliminuje obžerstvo a vytvára priestor na prirodzenú detoxikáciu organi