Návrh jedálnička pri ketodiete

5. februára 2020

RAŇAJKY – Omeleta

suroviny:

Repkový olej, červená cibuľa, anglická slanina, parmská šunka, vajíčka, dijonská horčica, rímsky šalát, žltá paprika, poľníček, soľ

Pitný režim: šťava z šalátovej uhorky, šťava z citróna, voda

Hmotnosť pokrmu: 450g
Energetická hodnota: 640 kcal

OBED – Pečený losos

suroviny:

Filet z lososa bez kože, farebné korenie, čerstvý rozmarín, čerstvý cesnak, maslo, himalájska soľ, olivový olej, čerstvý ligurček, šťava z citróna

Pitný režim: lipový čaj, voda

Hmotnosť pokrmu: 250g
Energetická hodnota: 610 kcal

OLOVRANT – Orechy s jogurtom

suroviny:

Vlašské orechy, pekanové orechy, grécky jogurt

Pitný režim: bylinkový čaj

Hmotnosť pokrmu: 200g
Energetická hodnota: 540 kcal

VEČERA – Guacamole

suroviny:

Avokádo, paradajka, olivový olej, sójová omáčka Shoyu, biele korenie, kyslá smotana

Pitný režim: šťava zo stopkového zeleru, voda

Hmotnosť pokrmu: 400g
Energetická hodnota: 480 kcal

Celkové vyhodnotenie:

Energetická bilancia: 2250kcal
Hmotnosť pokrmu: 1300g

Bielkoviny: 75g / 13%
Sacharidy: 50g / 11%
Vláknina: 22g

Tuky: 190g / 75% (z toho 55g nasýtené a 135g nenasýtené)

  • Pri tomto modelovom jedálničku vidíme, že zostaviť skladbu potravín tak, ktorá by zodpovedala odporúčanému pomeru makroživín pri ketodiete, je v praxi výzvou
  • Je potrebné dbať na príjem vlákniny (35-45g / deň) cez dostatok zeleniny, ale zároveň si strážiť množstvo sacharidov
  • Deficitné mikroživiny (vitamíny a minerály) vrátane antioxidantov doplníme aj príjmom bylinkových čajov a čerstvých zeleninových štiav, prípadne kvalitnými doplnkami stravy – vitamíny, minerály…
  • Pri redukcii hmotnosti znižujeme celkovú energetickú bilanciu, zaraďujeme pohybovú aktivitu a kvalitný spánok