Keď stačí iba byť človekom …

7. októbra 2021

V poslednej dobe venujeme veľa myšlienok, času a nápadov tomu, aby zákazníci odchádzali z nákupov v našich obchodoch spokojní.

Každý z náš premýšľa, čo je potrebné zmeniť, čomu je nutné venovať pozornosť, aby boli naši kolegovia hodnotení ako priateľskí a ochotní pomôcť. Zorganizovali sme veľa školení na obchodoch, veľa spoločných rozhovorov. Stanovili sme si jasné typy správania sa k zákazníkom.

A pritom, niekedy stačí iba „byť“. Byť človekom, ktorý sa bez ohľadu na to, či je v práci alebo vo svojom súkromnom prostredí, správa ľudsky a

tak, ako mu je blízke a prirodzené.

Naša kolegynka Ingrid z HM Komárno prináša popri svojej práci na samoobslužných pokladniach presne túto hodnotu.

Správa sa každý deň tak, aká je vo svojej podstate. Zákazníkov pozdraví, venuje im pozornosť, ponúkne pomoc, ak vidí, že si niekto nevie rady. Usmeje sa a svojou energiou spokojnosti so svojou prácou, ktorú robí, púta pozornosť našich zákazníkov. V priebehu dvoch týždňov bola obdarovaná od zákazníkov poďakovaniami, ústnymi uznaniami a pochvalami priamo manažérovi obchodu.

A keď sme sa spýtali, čo špeciálne urobila, že si zaslúžila až takúto odmenu a pochvalu, odpoveď bola veľmi jednoduchá.

Ingrid je príjemná už len tým, že je taká aká je. Vždy usmiata, príjemná, zaželá nám pekný deň …

Toto sú tie dôvody a tie hodnoty, ktoré sú hodné ocenenia od našich zákazníkov.

A tak poďme spoločne byť ľuďmi.

Ľuďmi príjemnými, priateľskými a spokojnými s tým, čo robíme.

Pretože iba tak vytvoríme hodnotu, ktorá je síce nevyčísliteľná v matematickej rovine, no zároveň má nevyčísliteľnú hodnotu v ponímaní ľudskosti…